Alla inlägg under juni 2012

Av Evelina Johansson - 25 juni 2012 08:10

Nu är det 5 dagar kvar med den här dagen innan jag går på ledigt, fy fan så underbart =)

Meningen var att vi skulle åka till ullared nu på lördag men det blev ändrat till Lördagen där på den 7 juli tror jag att det blir =)

Jag har inte skirivit på ett tag men tycker inte riktigt att det finns något att skriva om mina dagar ser lika dana ut varje dag jobba och sen kissa och gå och lägga sig haha neh men riktigt så är det inte :P

men nästan ;)


Staketet har vi nu byggt upp på baksidanså hoppas på fint väder på lördag så jag kan fortsätta måla de, fredde har börjat med målningen, men vädret vill inte vara fint så har fått tagit ett break ifrån det.

Och idag bara regnar och regnar det hela tiden, hoppas lite på att dom säger till mig på jobbet att jag kan få vara ledig idag för att det är onödigt att vara två i korvisen idag när vädret är som det är, men vi får se om dom säger något, jag har gärna lite ledigt och hinna göra lite nytta och kolla lite på sommar rean som har startat =)


blää dricker kaffe som smakar vatten inte gott inte... neh nu vet jag inte vad jag ska skriva så lika bra att göra sig iordning istället.

Ha det bra gott folk

Av Evelina Johansson - 21 juni 2012 07:48

Om 9 dagar är jag ledig för första gånge en helg och det ska bli så uderbart att få lite tid tillsammas med kärleken =)


Har haft det super bra i långshyttan hos syster m familj, längtar redan tillbaka, har även passat på att studsa studdsmatta med syrrans dotter Nora nu är jag får, och det var juh faktist väldigt roligt =)


Det är väldigt kul att vara tillbaka på jobbet igen nu efter en lång ledighet, hoppas på lika mycket folk idag som det var igår så man har mkt att göra för då vips så är det hem dags =)


Jag bara längtar och längtar tills jag lämnar 70-talet och kommer till 60 men det ser väldigt mörkt ut och väldigt långt borta ut just nu =( Har stått stilla i 2 veckor nu på vågen, me förhoppningsvis kommer det igång igen när kroppe känner sig redo =)


De va allt för mig nu måste jag dricka upp kaffet och sen gå till macken.

Av Evelina Johansson - 18 juni 2012 08:55

Här sitter jag och äter frukost hos yster, mammas fest blev bra även fast de finns folk som sviker. Huvudsaken att mamma lilla var glad :) idag ska vi åka en sväng till city gross och handla lite :) igår var vi på kupolen och där hittade jag mig lite kläder de kan jag säga behövs. Men ville bara visa att jag lever, nu ska ja umgås med yster :) sköt om er

Av Evelina Johansson - 14 juni 2012 07:32

Ne för det är min mammas födelsedag.

Hurra Hurra Hurra Hurra   

 

Grattis älskade mamma på din 50-årsdag, hade önskat jag kunde vara hos dig och fira den med dig.

Hoppas din dag blir kanon ändå.

Älskar dig Puss

Av Evelina Johansson - 13 juni 2012 07:22

Är det mycket, mycket bättre i magen, tack vare att min syster ringde upp mig i  Måndags och sa att jag skulle börja med omprozol och vips så blev jag smärt fri en såååååån underbar känsla så det går inte att beskriva =)

Tack älskade syster yster.

 

Idag börjar den nya arbetsveckan igen jobbar 10-18,30 och vädret är på topp så hoppas på lite folk på ALV idag så tiden går lite snabbare och man får massor att göra =)

 

Vad gjorde jag på min lediga dag igår jo jag spenderade den me Stephii, Maria, Emina och lilla Molly =)

Sen när dom alla hade åkt gick till apoteket för att hämta ut mer omprozol för kirurgen ringde till mig redan igår och det var väldigt snällt så han skrev ut recept på omprozol då.

och efter det kom Beatric över för jag hade lovat henne att äta middag här med mig nu när hjärtat jobbar eftermiddag, sååå tråkigt att äta själv.

 

men nu tänkte jag ta och njuta av en kaffe innan man ska göra sig i ordning.

Av Evelina Johansson - 11 juni 2012 07:37

Varför vill inte denna smärta gå över för =(

Ska ta och ringa kirurgen idag och be och få en tele tid, för nu är jag trött på denna skit.

 

Iallfall så blev det inge ledigt för mig idag, hjälpte en kollega att ta hennes pass idag så ska bort till jobbet när jag varit på min cellprovtagning =) Va gör man inte för sina kollegor =)

Så det blir väl att jobba mellan 11-18,30 idag, sen tänkte jag faktist vara ledig imorgon innan nästa arbetsvecka börjar igen =)

sen fårn och med den 20de så jobbar jag 10 dagar framåt på sträck för då var jag snäll och hjälpte en annan kollega att ta hennes pass på min lediga dag =) men det var för hon var snäll och tog mina pass när jag låg på sjukan.

 

Och idag tänkte jag även bjuda på två kort, men kan ni ge mig lite exempel på vad jag ska ta för kort, för det blir juh bara samma hela tiden känns det som...hmmm.

 

   

 

Hoppas ni får en kanon vecka =)

Av Evelina Johansson - 10 juni 2012 07:45

Gick bra att jobba igår, fullt upp mesta dels hela dagen. oj vad kl gick snabbt vips så var det dags att stänga =) Hoppas på att dagen idag blir lika dan.

Meningen var att jag skulle jobba 12-19 igår men när kl var 11 igår så ringer dom ifrån jobbet och frågar om jag kan komma in för det hade blivit något strul med schemat och då hade ingen öppnat kiosken ännu, visst jag bor så nära så jag rusade dit ner och tog över, över den som rök in vid 11 och öppnade, sen började köerna och så höll det på fram till 18 =)

 

Den här veckan har varit en bra vecka har gått ner hela 2 kg, så här kan det gärna få fortsätta ett tag tycker jag =)

men tyvärr kommer det nog inte vara så länge men jag får vara glad för dom veckorna som är så här =)

 

ska försöka hinna med i veckan att lägga ut lite bilder nu när jag är ledig Måndag-Tisdag, men jag har sagt till på jobbet att jag kan jobba om de behövs då jag ändå varit hemma ons-fre så då kanske jag kan jobba in lite tid =)

 

Nu tänkte jag avnjuta en kaffe och en cigg.

Ha det underbart

Av Evelina Johansson - 8 juni 2012 19:19

Godkväll underbara läsare.

Vad har hänt då, jo de inlägget innan detta stämde juh inte riktigt då eftersom jag åkte in till akuten i Onsdags förmiddag och blev inlagd, dom gjorde UL och gastroskopi och även en Datortomografi, men utan resultat =(

Nu hoppas jag hela tiden på att smärtan inte ska komma tillbaka, men tyvärr kom den tillbaka i morse igen, men vet inte riktigt om de kanske är så att tarmarna är fulla av luft då kan det göra väldigt ont, så jag ska vänta och avvakta annars blir det ett lavemang.

 

Så imorgon tänkte jag försöka börja jobba igen =) Har verkligen saknat jobbet :P

Man imorgon ska jag jobba på wasastansglass så det ska bli spännande har aldrig tidigare använt en mjukglass maskin så vi får se hur det går :P allting går bara man vill =)

 

Nu fick ni iallfall en liten upptadering. Ha en underbar helg och ta hand om er, tills vi hörs nästa gång.

Presentation


Den 7 Novmeber -11 genomgick jag en GBP (Gastric by-pass) operation, här kommer ni få följa mig igenom den, med föändringar osv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards