Alla inlägg under december 2011

Av Evelina Johansson - 30 december 2011 09:27

Åh äntligen har jag kommit till mitt första mål, känns så himla skönt att äntligen vara nere på två siffrigt.

Det går som sagt väldigt långsamt men jag går ju ner iallfall så jag har väl räknat lite si så där på att om ca 1 år är jag nere på de jag vill vara nere på =)

Fördelen med att gå ner långsamt som jag gör är att huden min hinner följa med =)

Dom flesta som gör denna op rasar ner i vikt men hmm inte jag? Är det någon som kan förklara varför inte jag gör det? 

Åkte juh hem i Tisdags och självklart ska det alltid vara några problem med tågen så mammas gubbe rök in och körde mig till sala, Tack så jätte mycket Micke för det.

Men det som var tur var bara att det var ett tåg som var inställt så kom hem den tiden jag skulle iallfall, i onsdags så åkte vi till Linköping för lite shopping hittade lite på Ikea och lite kläder =) Det är mycket roligare nu med kläder när jag gått ner i storlekar och mer kommer det bli. =)

Och igår så var vi upp på stan här i vimmerby för att kolla om det fanns något roligt här och det gjorde det handlade mig två tröjor och lite sånt =)

Idag får se vi se vad dagen har att bjuda på, Freddan min känner sig inte så bra så det kanske bara blir en lat hemma dag, men vad gör det? Ibland kan det vara skönt med det också.

Nu ska jag ta och kocka mig lite kaffe och fira att jag äntligen är där =)

Gott Nytt År På Er Alla.




Av Evelina Johansson - 25 december 2011 22:09

Julafton var en helt underbar dag på alla sätt och vis, Fick jätte fina saker av familjen och allt kommer att komma till användning och upp på väggarna.

Idag är verkligen den tråkigaste dagen på året då ALLT är stäng, eller hmmm vi var i väg till valbo idag på Siba så dom hade inte stängt =) men gadem va mycket folk det var där.

Mamma, Micke och Simon åkte till Väsby idag för att fira lite jul med Mickis släkt men nu är dom tillbaka igen. Imorgon har jag ingenaning om vad som händer det återstår och ser.

Syrrans dotter Nora var så klockren på julafton för då hade Eddan, Syrrans Man (Noras pappa) klätt ut sig till tomten, när nora väl öppnade dörren när han knackade på var det första hon sa -Men pappa.... Hahah hon är juh bara för söt, vi försökte leka på att det var tomten men Nora gav sig inte och slet av Eddan skägget och tittade på oss som att "tror ni jag är dum i huvudet" Så jaja men ledsen blev hon inte iallfall =)

Det var så roligt att höra ifrån alla här att det verkligen syndes att jag hade gått ner nu =) Lillebror tycker jag ser ut som en upp och ner svamp haha att jag är smal upp till och tjock ner till men men det jämnar nog ut sig med tiden =)

På Tisdag åker jag hem här ifrån men lovar att jag snart är tillbaka då jag inte ri´ktigt vet hur det är med jobb snart, Och nu är det inte alls länge kvar tills man blir moster igen så då måste jag komma upp och titta in den lilla flickan =)

Hoppas ni alla där ute hade en lika underbar julafton som vi hade.

Godfortsättning på er alla

Av Evelina Johansson - 24 december 2011 13:00

Jag vill önska er alla en riktig, riktig GOD JUL. Sköt om er och ta hand om er.

Av Evelina Johansson - 21 december 2011 17:09

Sorry för att jag är så j"kla dålig på att skriva här, men det har varit fullt upp på jobbet vill jag lova.

Nu är det inte långt kvar till Julafton =) Bara en dag kvar på jobbet för detta år, så himla skönt med lite semester, åker upp till min älskade familj på Fredag och firar jul med dom, mitt hjärta får tyvärr stanna hemma då det är väldigt svårt att få tag i en katt vakt vid dom dagarna. Så vi ska ha en liten jul vi 3 här hemma imorgon med julmat och mys och paketöppning =)

Haha Sabina vad säger du nu?

Så kommer hem den 27 ifrån Dalarna, händer inte så mycket på vågen just nu men tror att det är för att jag har tunga lyft  på jobbet och så, så jag bildar nog muskler just =) får hoppas på det iallfall =)

De var allt för mig, för nu väntar maten i ugnen som bjuds på fisk och potatis klyftor =)

Ha det underrbart där ute och Ha en riktigt God Jul på er <3

Av Evelina Johansson - 16 december 2011 09:52

Strax bär det av till tndis och borra ett hål i framtanden, usch säger jag hur fan kan ja lyckas och få så mycket hål helt otroligt...

Nu är äntligen denna arbetsvecka över känns väldigt skönt :) nu är det bara 4 dagar kvar sen är det

semester igen =)

då åker jag upp till Långhyttan (Hedemora) och firar jul med min älskade familj, Tyvärr så

hittade vi ingen kattvakt så min älskade fredde kan tyvärr inte följa med. Vi får planera bättre till nästa år

för då måste vi fira jul tillsammans iallfall.

Efter Tandis idag så ska vi gå förbi outleten som dom öppnat för intersport och titta om man hittar något kuligt, sen blir det att gå till affären och handla mat idag tänkte vi göra, Lövbiff med vitlökssmör inlindat i den och tillb lir det rotfruktsblandning med klyftpotatis MMmmm vad gott det är =)

Imorgon är det marknad här i vimmseby så då ska jag försöka hitta mig en plånbok och leta dom sista julklapparna till kärleken och katten =)

nu hojtar tandborsten på mig=)

Av Evelina Johansson - 12 december 2011 23:01

Woho nu är det bara 3 dagar kvar av denna arbestvecka =)

Det har gått strålande idag förutom att ena mellanmålet drog ut lite på tiden, men det är svårt att dricka/äta och jobba sammtidigt, det blir antingen att man gör det ena så glömmer man bort det andra osv, Men ska försöka fundera ut någon bra lösning på det problmet.

Det märks att man varit hemma länge nu för trött i händerna blev man men det var bara att bita ihop så fixade sig allting =)

Men det är skönt att ha något att göra på dagarna igen man får tiden att gå lite snabbare =)

från och med imorgon tänkte jag komma igång med att promenera på det käreste promenadbandet också så man känner att man varit lite duktig iallfall =)

neh nu kallar saften på mig och sen john blund.

ha gött gott folk // Puss

Av Evelina Johansson - 12 december 2011 11:22

Idag börjar allvaret igen o det ska bli så himla skönt, finns inget värre än att gå hemma för det blir lätt att man blir lat.

Ett kort inlägg nu innan jobbet så får jag skriva igen när jag kommer hem ikväll och berätta hur det gick =)

Står väldigt stilla på vågen nu men förhoppningsvis blir det ändring på det nu när jag kommer igång och jobbar har även funderat på att börja vatten gympa, och vara duktigare med promenader, så nu jäklar ska vi få se lite ändring =)

det får bli allt för nu återkommer ikväll det lovar jag.

Ha det bra morsning

Av Evelina Johansson - 9 december 2011 09:49

Äntligen helg nu slipper jag sova ensam något mer puhh trodde jag aldrig skulle klara denna vecka haha.

Men ska jag vara ärlig så har jag somnat snabbt och så hela veckan så väldigt synd att klaga.

Ringde till kirurgen igår för att ta reda på varför jag inte fått någon tid för efter kontroll, men då visade det sig att han hade satt upp mig på en tid den 4 jan, hmm och jag vet inte riktigt om det är 6 veckor efter op.. men men det gör mig inget jag vet juh att jag ska dit ändå =)

Så vad har denna helg att bjuda på tro? som planerat så ska väl Freddans bror samt tjej komma hit på en fika, hoppas att det blir av. Annars så blir det nog lungt. det är de sista dagarna jag är ledig nu, började iegntligen jobba i förregår men tog ut semester dels för att det inte är så kul att börja med och jobba natt, och sen med maten natte tid. Satt nu blir det inge natt först nästa år =)

Annars idag tänkte jag köra en städning för det är juh inte direkt att man kan vara ute när det tok regnar och blåser som f"n jag vill ha snö nu nu nu  nu!!!

Hoppas ni alla där ute får en super bra helg, för det tänker jag ha iallfall =P

Sköt om er och Trevlig helg <3

Presentation


Den 7 Novmeber -11 genomgick jag en GBP (Gastric by-pass) operation, här kommer ni få följa mig igenom den, med föändringar osv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards