Alla inlägg under augusti 2012

ego

Av Evelina Johansson - 29 augusti 2012 20:53

Halloj där ute, har haft en ego dag bara för mig hehe. har noppat och färgat ögonbrynen ansiktsmasken och fixat håret och allt möjligt, imorgon tänkte jag lägga ut bilder på resultatet haha. Sitter och skriver på surfplattan därför är inlägget lite konstigt :) tänkte även kanske ta på mig dop kläningen imorgon så ni för första gången får se mig i kläningen. men skriver mer imorgon när jag sitter vid en dator, för nu tänkte jag mumsa i mig lite cirka och morötter som jag tänker doppa i vitlöksdipp:P hörs imorgon, hej hopp gummi .....

Av Evelina Johansson - 24 augusti 2012 15:30

Här sitter jag hos mamma i Väsby, och bara tar vara på lugnet :P

Åkte upp hit i lite panik i Måndags då min pappa inte är någe vidare bra =( så både jag och min syster kastade oss iväg hit för att hinna träffa han, för dom vet inte riktigt hur länge till han finns kvar =(

Även min Freddan åkte med mig som stöd men var tvungen att åka hem i Onsdags igen då jobbet kallade på honom.

Jag själv åker hem igen på Söndag för ta lite prover och ett EKG inför min operation som kommer att bli av den 4 sep.

får se hur länge man blir hemma innan man får åka tillbaka hit igen.


Saknar min Sambo såååååå himla mycket känner mig tom när han inte finns här vid min sida, men snart är jag hemma igen.

Men då kommer jag istället sakna mamma och co, så hmm dilema det där, kanske lika bra att flytta hit :P

Och nu på Söndag är den sista dagen på jobbet tyvärr var jag tvungen att ta ledigt denna vecka för att läget är som det är.

Men kommer att börja jobba helgerna i september också sen är det slut =( Och det vill jag verkligen inte. Men bara att accp och börja söka jobb igen.


Hoppas ni alla där ute får en underbar helg, själv kommer jag att avnjuta den med mamma och micke och wilma.

Av Evelina Johansson - 23 augusti 2012 09:44

Godmorgon, förlåt att jag inte skrivit på länge men just nu är det mycket som händer. Får återkomma när jag är hemma i Vimmerby igen är just nu hos mamma i Väsby. Och träffat lilla pappa som är väldigt sjuk. Skriver ner om det vie ett annat tillfälle skriver från mobilen nu. Ta hand om er kram

Av Evelina Johansson - 11 augusti 2012 07:08

Godmorgon, ja det är verkligen hemskt hur dom här smärtorna i magen kan vara ibland, speciellt på nätterna, jag som vill sova på nätterna =( det kan jag glömma.


Iallfall kirurgen ringde juh i Onsdags och dom vet inte alls vad det kan vara? Hmm

men vi beslöt oss för att öppna magen för att utesluta att det är något fel där inne, för fick även veta då att jag har fått en tarm sjukdom som heter IBS så kan mycket väl vara den som gör att jag har såna gryma smärtor.


Annars är det lungt jobbar och sliter, och tyvärr blev det inte så lyckad dag igår på jobbet, men jag har lite mig själv att skylla när det gäller det, jag kunde ha använt huvudet innan jag gjorde någonting.

Tyvärr kommer det ändå att påverka mig, så bara accp och lära sig utav sina misstag.

Redde iallfall ut det med personen i frågan så det känns skönt. för det var inte alls så det var menat.


Hoppas ni där ute får en underbar helg nu har ni fått veta lite vad kirurgen sa iallfall =)

Av Evelina Johansson - 8 augusti 2012 08:19

Nu får ni idag hålla tummen för mig mellan 13-14 för då ringer min kirurg mig, jag hoppas hoppas att vi kommer på någon lösning ang smärtan!


Igår var jag och min Sambo en sväng till Kalmar för att gå på Ikea och shoppa lite, Hittade 3 nya linnen och skor och lite sånt där, hade det väldigt mysigt.

Kl 18,30 tåget tänkte vi ta hem, men gissa självlart så var tåg jävlen inställd och dom ville inte sätta in någon ersättningsbuss så blev att vänta till 21,20 till nästa avgång var... suck.... tåg trafiken allså... dom lever sitt eget liv.


idag som sagt ska jag bara vara hemma och städa och pula lite om magen tilllåter det, och vänta på att min räddning ska ringa.

Skulle igentligen ha jobbat idag, Men bästa Matilda ställde upp och tog mitt pass idag så jag kunde prata med kirurgen i lugn och ro.

Tack så jätte mycket gums, du är bäst   


Ha en fortsatt fin vecka alla.

Puss å kram

Av Evelina Johansson - 4 augusti 2012 18:17

Förlåt ännu en gång för att jag är så duktig på att skriva här... hehe.

Men tänker iallfall vara snäll och lägga ut nya bilder idag samt dom vanliga som är dagen innan op bara för att ni ska ha något att jämföra med =)


Sist jag skrev var när syster kom hit, och dom åkte hem i Måndags, super mysigt hade vi det.

Dom på kom på Lördagen, och då bestämmde vi oss för att gå upp på torget så lilla Nora kunde leka i skeppet som står där, medans vi ändå var där bestämmde vi oss för att käka där.... sååå gott men sååå dyrt men det var det värt vill jag lova =) och så blev det en cider på det, men inte många klunkar blev det innan jag gav bort den. Känner inte för så mkt sånt när jag inte mår något bra.

men iallfall och sen på söndagen gav vi oss iväg till mitt jobb Astrid Lindgrens Värld och hade det så himla mysigt =)

slutade dagen med att grilla och hade det mysigt innan dom skulle ge sig hem på Måndag morgon.

Hoppas ni snart vill komma tillbaka.


Och nu har jag jobbat 5 dagar gick av igår kväll, och nu ledig fram till på Torsdag kl 10, ni får jätte gärna hålla tummen för mig på Onsdag då jag har tele tid med Kirurgen ang min smärta, hur vi ska göra för jag vill verkligen inte leva så här.


     

Jag innan Operation!


     

Och jag idag, -59kg!


Jag är så himla sper nöjd med mitt nya jag =)

Bara smärtan jag inte vill ha.


Ha en fortsatt trevlig helg alla där ute, som står ut med mina långa blogg torkor som blir ibland

Presentation


Den 7 Novmeber -11 genomgick jag en GBP (Gastric by-pass) operation, här kommer ni få följa mig igenom den, med föändringar osv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards