Alla inlägg under mars 2013

Av Evelina Johansson - 31 mars 2013 06:58

Är något vi alla behöver   

Har ni haft en bra påskafton?

Här var det alldeles kanon, åkte ut till svärföräldrarna vid 14 tiden, sen bjöds det på mat framåt 16 när alla gästerna hade anlänt, väldigt trevligt faktist och god mat, fast asså det här med påsk/Jul mat är inte riktigt min grej, så det räcker verkligen att bara äta det en dag, hade man lagat det själv hemma hade man haft för flera dagar framåt och ne så mycket vill jag inte äta det, för så gott är det inte :P


Jaha och vad ska man hitta på idag då?

Finns inte ett smack att göra så himla tråkigt....


Snöbollarna som vi tog med oss igår som jag hade bakat dom uppskattades verkligen så det kändes väldigt roligt =)

Man kanske ska ge sig på och baka mera nya grejer?

Är verkligen sugen på att göra dom där Curry biffarna idag som Maria hade lagat för ett tag sen, det låter väldigt gott, Men vad har man till det?

Tror det isåfall blir något med vitlök känner att det vill jag ha idag, sen ska jag gå ut och andas på människor haha, neh just det är söndag idag då lär det inte vara så mycket folk ute, så får väl hålla mig ifrån det :P


Lilla "tjocko" i magen är verkligen en vilding så himla kul när den sätter igång med sitt sparkande för hela magen rör sig, haha men när jag ropar på mannen och ber han kolla då slutar den att sparka men så fort mannen lämnat rummet haha då börjar den igen :P

Den har något emot Freddan hehe.

Han sprakar helst på Mornar och på kvällarna men det är väl för att man annars oftast håller igång hela dagarna =)


Vi är även ute och letar bil mycket nu, för tänk om Freddan klarar allt nu i April då måste vi ha bil juh =)

Så vi kan åka till Ullared, haha vi kommer bli stammisar där.


Neh ni nu tror jag att jag ska gå och hoppa på Freddan och njuta av kaffet.

Men ha en bra påskdag? heter det så?

Av Evelina Johansson - 30 mars 2013 06:06

Startade jag med att vakna 04,30 som jag gör VARJE morgon, så jäkla sorligt för jag vill verkligen sova.

Sen vid 10 tiden kom Mannens föräldrar och hämtade oss så åkte vi till västervik för att kolla lite på Dollar Store och Rusta samt ica maxi, hittade lite roligt men tycker dollar börjar bli en tråkig affär hehe bara för att man är där så ofta nu :P


Jag vill inte påstå att Långfredagen tar ut sitt namn, inte tyckte jag dagen var längre för det :P

Haha men vet ni vilken påskpresent vi fick da, SNÖ.... fy vad jag är trött på detta nu, vill ha strålande sol och inge snö på marken och bara njuta och vara ute.

Men det får väl vänta ett tag till då, Jag kommer ihåg att förra året vid den här tiden var det så himla fint väder, men det är historia nu tyvärr!


Idag ska vi iväg till Mannens föräldrar och äta påskmiddag, Tänkte även ta med snöbollarna jag bakade igår för det var inte alls något i min smak eller i hjärtats, så då kan vi lika bra bjuda bort dom till folk som kommer dit =)

Men innan vi ska dit så vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, men något gör man alltid.

Tänkte iallfall låta hjärtat plugga en del innan vi åker så vi bara har kvällen för oss själva framför en film eller något.


Och en sista sak undra om man vågar ställa sig på vågen efter den här helgen haha med så mycket godis och gotti gott hmm det vete fan, så lika bra att jag undviker det haha, fast samtidigt så är jag juh gravid också så jag kan ju gå upp för det :P Haha skenet bedrar.


Neh men nu ha en underbar påskafton, för det tänker jag ha iallfall.

Och sen är jag väldigt besviken på er från inlägget igår, enbart Syster Sabina var duktig och gissade.

Av Evelina Johansson - 29 mars 2013 15:40

Vill önska er alla där ute en riktigt underbar glad påsk på er   

Kommer att lägga ut en bild här och vill gärna ha en gissning av er, vilken som tillhör vem, mig eller mannen.

 

Ja vad tror ni?


Neh ni det blir ett super kort inlägg idag för jag vet verkligen inte vad jag ska skriva, eller har inte riktigt tid och lust just nu, så återkommer imorgon med ett längre inlägg.

Som sagt Ta hand om er.

Av Evelina Johansson - 26 mars 2013 18:28

Känns det i magen just nu, en helt otrolig känsla =)

Heeeelt underbart verkligen längtar till i Aug då den ska få komma ut och ligga i mammas och pappas famn och få så mycket kärlek.

"Tjocka" Mamma och Pappa längtar efter dig     


Var hos sjukgymnasten idag och det gick väldgt bra tycker jag, Jag kommer att börja på vattengympa kombinerat med att sen börja med el-stötar då det både är foglossning samt Ischiasnerven som bråkar med mig, Suck säger jag bara, men vet ni att jag får ut något vackert utav det så jag kan lova att allt det här är värt besväret, när man sen får hålla det lilla pyret i famnen.

Det vackraste och mest underbara en människa kan få     


Halva veckan har redan gått imorgon och påsken närmar sig med stormsteg, ska bli så skönt att vara lång ledig tillsammans med mannen och bara ta hand om varandra, ska även ut till svärföräldrarna antingen Fredagen eller Lördagen för att käka påskmiddag då det inte blev med min familj detta år.

Men lovar att komma till er sen när körkort och bil är ordnat, Men första resan ska bli till Ullared haha.


Vad skulle jag göra utan min man min familj och mina vänner?

Ni bettyder så oerhört mycket för mig, det ska ni veta.

Utan er ingenting.


Juste sen har jag glömt att skriva om att Skorpan våran katt vi hade förut att sprungit bort ifrån sin nya ägare, han har nu varit borta sen i Söndags kväll jag hoppas för gudskull att ingenting har hänt honom.

usch är så orolig, drömmer hemska drömmar om att det hänt honom något på nätterna.

Bara väntar och väntar på samtalet eller messet jag kommer få att nu är han tillbaka, då kan man börja andas ut igen, just nu går vi bara och väntar på just dom orden.

Snälla Skorpan gå hem så vi vet att du lever.


Neh ni nu ska jag krypa ner i soffan och äta ost/Hamburge ost MUMS.

Natti Natti sen när det väl är dax att sova.

Av Evelina Johansson - 25 mars 2013 18:18

Jag skänker här bort min foglossning, jag betalar självklart till den som vill ta emot det =)

Haha jag tror det inte är någon som vill ta över det, men pröva kan man alltid.

Idag har det varit en lugn dag var i skolan mellan 8,30-12 sen hem för att sen upp till stan igen och möta hjärtat när han slutade, men fy faaaaan vad lång tid det tagit att gå idag då jag har såååå jäkla ont i skinkan/Benen upp i ryggen.

Men imorgon är det dax för att gå till sjukgymnasten och hoppas att den kan hjälpa med mig vatten gympa eller något, för ni vet när det är så fint väder som det varit idag så vill man bara vara ute och gå men jag är ledsen idag har det verkligen inte kunnat gå =( Promenaden till skolan som vanliga fall tar 10 min har tagit mig 30 min idag pga smärtan, men som sagt det går i våger så dom dagarna jag inte har ont då njuter jag av fulla drag vill jag lova =)


Annars imorgon så är det skola som vanligt fast jag ska gå eftermiddag 13-16 istället för att jag ska iväg på förmiddagen.

Jo juste skickade iväg påskpresenterna till syster döttrarna i morse så dom kommer fram imorgon, inget speciellt alls utan bara något litet =)

Hoppas det uppskattas ändå =)


Neh ni jag har ingenaning om vad jag ska skriva mera nu, utan som sagt vill ni ha min foglossning så är det bara hojta, jag kan skicka den med detsamma utan tvekan.

Av Evelina Johansson - 24 mars 2013 19:27

Startade morgonen väldigt tidigt som vanligt, slog upp mina ögon 05,50 som varje morgon.
Satt och tittade på datan och njöt av morgon kaffet, och väntade på att mannen skulle vakna, jo men visst 7,30 var det äntligen dax för honom att gå upp åh ja hoppade i ett bad efter det fick ja massor av energi och kastade ner gardinerna i vardagsrummet och köket och började tvätta fönstrerna invändigt för utvändigt är det fortfarande för kallt, fram med strykbräda och strykhjärn men ojoj vad fint det blev när det var klart :) och nu vill ja lova att bäcknet mitt gör bläää ont :P

Konstigt inlägg blir det för att jag sitter vid surfan, nej men nu hovrätt hjärtat att jag ska höra med syster och grejer.

Så vi hörs imorgon. Puss på er

Av Evelina Johansson - 22 mars 2013 06:35

Vad det ska snöa heeeela tiden.

Asså vi har juh redan fått närmare 50 cm hur mycket till ska vi ha?

Neh usch och fy, haha.


Godmorgon förästten,Är allt bra med er?

Här är det Kanon förutom att man aldrig kan sova på morgonen längre.

Men vad gör det? Man tar ju vara på dagarna då, Eller gör man det?

Idag blire skolan igen sista dagen den här veckan, funderar på att gå eftermiddag idag då jag sover så dåligt och det brukar vara skönt och bara lägga sig och vila en stund innan man ska gå dit, men vi får se.


Helgen har jag ingenaning om vad den ska bjuda på, har faktist ingenting inplanerat nästan lite tråkigt.


Jo jag tänkte faktist idag gå in till Liten i stan och köpa ett sett jag sätt där inne med body strumpor och mössa osv som det allting står älskling på, den vill jag verkligen ha, visst den är inte så billig men jag SKA ha den =)


Neh om man kanske ska göra det man alltid gör så här på morgonkvisten, hoppa i ett bad och få dagen att starta? eller?


Vad har ni för planer i helgen?


Jo juste det gick faktist bra för min älskade moder igår så nu håller vi tummen att dom kommer höra av sig också =)


Ha det så bra. 

Av Evelina Johansson - 21 mars 2013 06:17

Idag håller vi tummen för min älskade mamma som ska på interjuv eller vad man säger på Farmen, jag hoppas verkligen hon kommer med, det kan vara väldigt roligt och väldigt roligt för henne själv.

Morsan du är cool!!!  

Älskar dig jätte mycket.

Lycka till idag och hör av dig sen   


Själv sitter jag här i min ensamhet och Hjärtat sover, sitter och tittar ut och bara ser dom där vita grejerna från himlen ramla ner heeeeeela tiden, fy fan...

Bara i natt har det kommit ca 2 decimeter om inte mer?? Jag menar hallå hur mycket ska vi ha? Det tok snöar fortfarande, och vi hade redan drygt 2-3 decimeter innan i natt, så ja snart får vi simma oss ut :P


Jag hoppas verkligen att det går bra för mitt hjärta idag när han har körlektion, när det är så läskigt väder ute, för inte plågar dom heller....

Idag är en sån dag jag bara skulle kunna ligga i soffan hela dagen och små sova, men först måste jag till skolan och försöka bli lite klokare haha, fast det vet jag inte om jag blivit ännu.


När jag var ute på min dagliga promenad igår så ramlade jag =( Men av ren reflex tog jag tag med händerna och knäna för är livrädd att ramla på magen, så nu bara blåmärken på knäna som tur var.

Tycker desstu syndare om min älskade syster Sabina som ramlade här om dagen och är nu sjukskriven och måste hoppa på kryckor stackarn.

Hoppas du blir bättre snabbare syster yster.


Ah neh men nu då?

Nu tog orden helt plötsligt bara pang slut... Så jag anatar väl att det här är dom sista orden för det här inlägget!

Presentation


Den 7 Novmeber -11 genomgick jag en GBP (Gastric by-pass) operation, här kommer ni få följa mig igenom den, med föändringar osv

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards